Vitamin D prehransko dopolnilo – kaj morate vedeti?

7. februarja, 2020

Vitamin D najdemo tudi v nekateri hrani, lahko pa ga uživamo tudi kot Vitamin D prehransko dopolnilo.

Dnevi se že pošteno daljšajo, a še vedno večina velik del sončnega dneva preživi v notranjih prostorih. Če ste med njimi, vam verjetno primanjkuje vitamina D.

Znaki pomanjkanja vitamina D:

  • pogosto zbolite
  • ste utrujeni, ne glede na to, koliko spite
  • boli vas hrbet oz. kosti
  • ste depresivni, apatični
  • izgubljate kostno maso
  • rane se vam celijo počasi
  • izgubljate lase
  • bolijo vas mišice

Če se vam zdi, da vam manjka vitamina D in se premalo izpostavljate soncu ter ga ne dobite dovolj iz hrane, obstaja dodatek vitamin D v dveh oblikah.

D2 in D3

Prvi je vitamin D2, ki ga pridobivajo iz kvasa ali gob, drugi pa vitamin D3, ki ga ponavadi pridobivajo iz ribjega olja. Ker je vitamin D topen v maščobi, pomaga, če dodatke jemljemo skupaj z mastno hrano. Izkazalo se je, da je D3 bolj učinkovit, posebej, če se ga jemlje v velikih odmerkih (nad 1250 mcg). Je pa takšna doza precej višja od priporočene (10-20 mcg na dan), zato ni priporočljivo jemanje na dolgi rok, saj lahko privede do toksičnosti.

Znaki toksičnosti zaradi preveč vitamina D

Simptomi prevelike količine vitamina D lahko vključujejo zmedenost, zmanjšano sposobnost koncentracije, depresijo, bolečine v trebuhu, bruhanje, visok krvni tlak, izgubo sluha, psihozo, v ekstremnih primerih pa tudi odpoved ledvic in komo.

 

Vir: healthline

(Visited 157 times, 1 visits today)