Brez gibanja ni zdravega načina življenja – izberite eno od teh vadb

20. januarja, 2020
Petra Nastran

Brez gibanja ne gre, če hočemo telo narediti krepko in odporno na zunanje in notranje stresorje. Redno gibanje požene in s kisikom obogati našo kri, da se počutimo sveži in zdravi, na licih nam ustvari zdravo rdečico. Preprečuje kronične bolezni – uravnava holesterol, skrbi za prožne žile in zdravo srce, krepi pljuča, preprečuje osteoporozo, sklepe ohranja gibljive. Zelo pomembna povezava gibanja pa je tudi z našo duševnostjo, saj redna telovadba jača tudi duha ter vrača dobro razpoloženje.

Hoja je prvinski način gibanja, ki se je lahko loti skoraj vsak, saj ne zahteva posebnih priprav, opreme ali terena. Oblečete se in obujete, stopite izpred hiše in že se vam odpre svet za raziskovanje na dveh nogah.

Zdravilo na recept: gibanje v naravi

V današnjem času pa je kar nekaj malo drugačnih oblik gibanja, kot so npr. Iyengar joga, hot joga, pilates, trebušni ples, ples ob drogu ter druge.

Iyengar joga

Iyengar joga je joga, ki s položaji in tehnikami dihanja razbremeni v telesu nabrane napetosti, ter hkrati razširi in utrdi sposobnosti psihe in telesa, da je bolj odporno na bodoče stresne dražljaje.

Miha Potočnik, inštruktor joge Iyengar, pove: “Stres je reakcija organizma, ko nek dražljaj zazna kot ogrožujoč. Rešitev je v tem, da odstranimo dražljaj ali spremenimo organizem. Ker je prvo večkrat nemogoče, nam ostane druga možnost. Pri tem sta vsaj zame nepogrešljivi joga in meditacija.”

Meditacijo Vipassana in jogo Iyengar prakticira že več kot deset let in takole ju opiše: “Pri Vipassana tehniki meditacije najprej vzpostavimo zavedanje psiho-fizičnih občutkov po celem telesu in se nato (na)učimo, kako ne odreagiramo nanje. Tako dobimo večje zavedanje kaj se dogaja v nas in nadzor nad našimi (re)akcijami. In s tem nam stresni dogodek, dražljaj na pride več do živega. Iyengar joga pa ima po drugi strani bolj “fizikalni” pristop, saj z joga položaji in tehnikami dihanja na eni strani razbremenimo napetosti, ki so se v telesu nabrale kot posledica stresa, na drugi strani pa z njimi razširimo, povečamo in utrdimo sposobnosti telesa in psihe, da je bolj odporen na bodoče stresne dražljaje.”

Hot joga

Hot joga se izvaja v prostoru, ki je ogret na 35 do 37 stopinj in ima 50 do 60 % vlažnost, s čimer se telo ogreje, pospeši se cirkulacija in posledično razstrupljanje. Izvaja se petdeset hatha joga položajev, ki zdravijo telo in um od znotraj navzven. Položaji namreč krepijo, učvrščujejo ter obnavljajo mišice, kite in vezi. Redna vadba prinaša harmonično oblikovano telo in mladosten videz.

Pilates

Pilates pri vadbi upošteva osem pravil: koncentracijo, dihanje, kontrolo, osrediščenje / krepitev centra telesa, natančnost, tekoče gibanje, izolacijo in rednost. Bistvo vadbe je v tem, da medtem, ko izvajamo različno vaje, krepimo mišice trupa in hrbta ter ohranjamo stabilnost telesa. Če želimo vzdrževati še vzdržljivost in izgubiti odvečno maščobo, je potrebno vključiti še trening srčno-žilnega in dihalnega sistema. Pilates uči, da skozi življenje hodimo pokončno, prepoznavamo nepravilno telesno držo, se zavedamo nevarnosti sindroma pisalne mize, znamo vizualizirati cilj ter pravilno in s celim telesom dihamo.

Ples ob drogu

Ples ob drogu je vadba, ki spodbudno vpliva tudi na samozavest. Učenke se naučijo sprejemati sebe in svoje telo ter se samoizražati. Je umetnosti ples, ki vsebuje kombinacijo različnih zvrsti plesa in akrobacij, te pa se izvajajo na in ob vertikalnem drogu. S pomočjo tega plesa ženske okrepijo ter oblikujejo svoje telo, saj zahteva oz. prinaša dobro telesno pripravljenost, moč, vzdržljivost, gibljivost in gracioznost.

Orientalski ples

Orientalski ples je izpiljena plesna tehnika arabskega sveta, uporabljena v sodobni odrski plesni umetnosti. Zravnanost in dostojanstvo izvirata iz azijskega porekla, gibi glave, rok in dlani iz indijskega izročila, gibčnost hrbtenice pa iz Turčije. Tradicionalno je povezan z religijo, kulturi rodnosti in z erotiko. Na zahodu se vsak plesni nastop začne s tančico, ki sicer ni del originalne izvedbe. Center gibanja je bolj v zgornjem delu telesa kot pa v medenici. Z držo rok nad glavo sledi baletnemu idealu. To je ples mišic in ne korakov. Z njim oblikujemo telo, prebujamo žensko energijo ter si upamo pokazati svojo pravo naravo.

 

 

 

(Visited 86 times, 1 visits today)