7 zdravih jesenskih ‘super’ živil

26. septembra, 2017

Zdravo prehranjevanje je osnova za zaščito telesa pred boleznimi. Jesen je bogata s sadjem in zelenjavo, ki sta na zdravem jedilniku najbolj pogosto zastopani skupini živil.

Katera pa so tista jesenska ‘super’ živila? Izbrali smo jih sedem.

#1 Buče

Buče so bogate z betakaroteni, hkrati pa imajo veliko vlaknin, nimajo pa veliko kalorij. Semena so polna beljakovin, magnezija in železa.

pumpkin-2519423_640

#2 Granatna jabolka

Granatna jabolka vsebujejo zelo veliko antioksidantov, ki zmanjšujejo vnetja. Vse več študij dokazuje, kako zdrava so v boju proti boleznim srca.

pomegranate-open-196800_640

#3 Gobe

Sicer jih je bolje jesti v manjših količinah, a vsebujejo nekatere vitamine in minerale, ki jih drugi plodovi ne.

mushrooms-1309246_640

#4 Paprika

Paprika morda ni tipična jesenska hrana, vendar pa je, predvsem rdeča,  najboljši vir vitamina C, zaradi česar je nujna kot preventiva pred sezonskimi prehladnimi obolenji.

thanksgiving-1632791_640

#5 Ingver

Ingver je vsesplošno zdravilen – ste že poskusili žvečiti koreninico, če vam je bilo slabo? Pomaga tudi, če narezan ali nariban ingver prelijemo z vročo vodo. Hkrati znižuje krvni tlak in pospešuje prekrvavitev.

ginger-2523758_640

#6 Blitva

Tako kot ostala zelenolistna zelenjava, blitva vsebuje lutein, ki skrbi za zdravje vida – deluje proti degenerativnim spremembam. Hkrati ima skodelica blitve tretjino naših potreb po magneziju – za zdrave mišice in živce.

swiss-chard-663834_640

#7 Jabolka

Polna so antioksidantov in vlaknin. Tista z domačega vrta najbolje ‘odganjajo’ zdravnike!

apple-496977_640

 

Se vam je že porodila ideja za kakšen recept za kosilo, ki vsebuje vseh sedem? Pošljite nam ga na urednistvo@ekodezela.si ali na FB in ga bomo objavili!

 

Vir: Everyday Wellness

(Visited 24 times, 1 visits today)