10 pogostih živil, zaradi katerih smo napihnjeni

12. marca, 2018

Kdo ne pozna zoprnega občutka napihnjenosti, ko se zdi, ponavadi kmalu po obroku, da se nam trebuh tako širi, da nam bo počil. Če ne gre za bolezen oz. zdravstveni problem, je razlog za napihnjenost največkrat zrak (plin) ujet v črevesju. Vzroki za to so lahko različni, je pa 10 živil, ki največkrat povzročajo napihnjenost.

Pomembno je sicer vedeti, da ne reagira vsakdo enako na vsa živila, prav tako pomembno vlogo igra količina. Da ugotovimo, kaj nam povzroča težave, je najbolje, da poskušamo.

1. Napitki iz oreškov – oz. ‘mleko’ iz oreškov – vendar je kupljeni, tisti ki vsebujejo karagenan.

2. Čebula – posebej surovo težko prebavlja veliko ljudi. Mlada zelena čebula je lažje prebavljiva.

3. Muesli ploščice – mnogi jih imajo za zdrav prigrizek. Tiste, ki vsebujejo isolat, napihujejo.

4. Leča in ostale stročnice. Pomaga, če jih namočimo, dobro speremo in dobro skuhamo.

5. Žvečilni gumi – tisti, ki vsebujejo sorbitol.

6. Juhe iz konzerve, jušne kocke… – ki vsebujejo veliko soli.

7. Suho sadje, ker vsebuje visoko raven fruktoze, ki lahko v želodcu fermentira.

8. Maščobe, in sicer tiste v procesiranih mesnih izdelkih (salame, slanina, hrenovke…), sončnično, sojino, koruzno in oljčno olje.

9. Zelje in ohrovt – zelenjava, ki ima visoko vsebnost fruktanov – tudi ti fermentirajo v želodcu. Rešitev je, da jih dobro skuhamo, še bolje, če jemo že fermentirano – kislo zelje.

10. Ostala hrana z veliko fruktana – to so pšenica, ješprenj, rž, datlji, grenivke, fižol, artičoke, česen …

 

Kako si lahko pomagamo, če smo že napihnjeni?

Proti napihnjenosti učinkujejo določene začimbe in zelišča, ki si jih lahko pripravimo v obliki čaja, to so npr. janež, kumina, koriander, cimet, ingver in meta. Pomaga tudi žvečenje svežega peteršilja.

Vir: foodmatters.com

(Visited 102 times, 1 visits today)