10 trikov za več hormonov sreče

2. decembra, 2017

Dobro razpoloženje in občutke sreče v našem telesu ustvarjajo možgani – z izločanjem določenih hormonov, ki jih zaradi tega imenujemo tudi ‘hormoni sreče’. To so večinoma endorfin, serotonin, dopamin in oksitocin. Možgani dajo ukaz za njihovo sproščanje, ko smo npr. v ljubečem objemu, ko dosežemo pomemben življenjski cilj …

Obstajajo pa načini, kako pospešimo izločanje kemikalij, ki nas preplavijo s prijetnimi občutki. Našli smo 10 trikov, kako.

1. Pojejte malo temne čokolade – za dvig endorfina in dopamina.

2. Glasba – ustvarjanje glasbe, pa naj bo to petje ali pa igranje instrumenta, poveča izločanje endorfina.

3. Seznami – vsakič, ko naredimo kljukico ali prečrtamo opravek na seznamu ‘naredi danes’, se izloči nekaj dopamina. Pa če je stvar še tako majhna in nepomembna.

4. Pregledovanje starih fotografij nas spomni na lepe trenutke, ki smo jih doživeli, in dvigne raven serotonina.

5. Pokončna drža – 2 minuti v ponosni pokončni drži zmanjša raven kortizola, ki deluje proti serotoninu in dopaminu.

6. Pekoča hrana – ko pojemo nekaj pekočega, se telo odzove podobno kot pri bolečini. Da jo omili, pošlje po telesu dozo endorfina.

7. Sprehod na prostem – sonce, narava, voda – vse to pospešuje izločanje serotonina. Tudi če je mraz, privoščite si vsaj 20 minutni sprehod.

8. Poglejte smešen video  – ali se kakorkoli spravite v smeh. Ob smehu se namreč sprošča velika količina endorfinov.

9. Masaža – privoščite si profesionalno ali pa se izmenično zmasirajta s partnerjem. Masaža znižuje kortizol, hormon stresa, in zvišuje dopamin.

10. Skupinska vadba – vadba že sama po sebi dviguje vse hormone sreče. Še več endorfinov pa bodo možgani sprostili, ko vadimo v skupini – v tem primeru imamo namreč višji prag bolečine.

 

Vir: IdeaPad

(Visited 32 times, 1 visits today)