Vaje za oči

12. marca, 2014

Naše oči pri ponavljajočem se nepravilnem delovanju in pogojih oslabijo, se obrabijo oziroma ne delujejo več popolno. Posledica vsakodnevnega pisarniškega dela je velika mera stresa v očeh, utrujenost in prilagoditev v obliki različnih okvar vida.

Očesne jogijske vaje so namenjene spodbujanju in krepitvi oči. Vaje izvajamo enkrat ali dvakrat dnevno – zjutraj in zvečer. Začnimo vaditi z eno ali dvema vajama naenkrat in postopno dodajamo naslednje. Pomembno je, da med vadbo ne premikamo glave, ampak samo oči. Predstavljamo osem vaj, od katerih vsako ponovimo petkrat ali šestkrat, začnemo in končamo jo vedno na isti točki.

1. vaja: Oči premikamo navpično, v smeri gor in dol. Odpremo oči, pogledamo visoko v strop in navzdol, globoko v tla, nekajkrat ponovimo, zapremo oči in jih sprostimo.

2. vaja: Oči premikamo vodoravno, v smeri levo in desno. Odpremo oči, pogledamo v skrajni desni kot in nazaj v skrajni levi kot, med premikanjem ne spuščamo pogleda navzdol ampak sledimo navidezni vodoravni črti od ene strani do druge. Nekajkrat ponovimo, zapremo oči in jih sprostimo.

3. vaja: Oči premikamo diagonalno, v smeri desno zgoraj in levo spodaj ter levo zgoraj in desno spodaj. Odpremo oči, pogled usmerimo v zgornji desni kot našega vidnega polja, vse do skrajne točke, nato pogled prek navidezne ravne poševnice usmerimo navzdol v skrajno levo točko in znova navzgor v zgornji desni kot. Po petih ali šestih ponovitvah končamo v zgornjem desnem kotu, oči zapremo in jih sprostimo. Nato vajo ponovimo po nasprotni diagonali. Začnemo v zgornjem levem kotu, nekajkrat ponovimo in tudi končamo v zgornjem levem kotu. Nato oči zapremo in jih sprostimo.

4. vaja: Krožimo z očmi. Oči vodimo po navidezni krožnici, ki naj se širi vse do roba vidnega polja. Predstavljajmo si zares veliko uro, oči pa vodimo počasi po krožnici v smeri urinega kazalca. Oči odpremo, pogled usmerimo navzgor na št. 12 in naprej po številčnici desno proti št. 1, 2, 3 … do 12 ter krožimo naprej. Petkrat ponovimo, zapremo oči in jih sprostimo. Vajo nato izvedemo še v nasprotni smeri. Spet začnemo na št. 12, le da zdaj oči vodimo v smeri 11, 10, 9 … Znova ponovimo petkrat, zaključimo na vrhu številčnice, zapremo oči in jih sprostimo.

5. vaja: Oči premikamo polkrožno. Začnemo v skrajnem desnem kotu navidezne krožnice, nato z očmi sledimo po zgornji polovici krožnice vse do skrajnega levega kota, nato znova nazaj v desno smer. Nekajkrat ponovimo, zapremo oči in jih sprostimo. Nadaljujemo s sledenjem pogleda po spodnji polovici krožnice, tudi tu začnemo in končamo v desnem kotu vidnega polja.

6. vaja: Ostrimo si pogled na svoj palec. Dlan roke stisnemo v pest, iztegnemo palec, roko pa iztegnemo pred seboj toliko, da je pogled na palec izostren. Nato začnemo palec počasi pomikati proti obrazu in sočasno ostrimo naš pogled. Obratno delamo, kadar smo kratkovidni, torej začnemo bližje, kjer je naš pogled dovolj izostren in postopoma oddaljujemo palec, dokler ni pogled moten in ga znova malce približamo. Vajo izvajamo zelo počasi, palec približamo obrazu na razdaljo, ki za oči ni moteča. Ko zaključimo, zapremo in sprostimo oči. Če imamo različni dioptriji na obeh očeh, začnemo z bolj obremenjenim očesom, izvajamo vaji za vsako oko posebej.

7. vaja: Ostrimo vid na daleč in na blizu. Pogled izostrimo na predmetu ali točki, ki je oddaljena vsaj nekaj metrov, pogled počasi približujemo, vse do konice svojega nosu, izostrimo in se počasi spet oddaljimo. Po nekaj ponovitvah zapremo oči in jih sprostimo.

8. vaja: Sklepna vaja je dejansko namenjena dovajanju energije in umirjanju oči. Medtem ko so oči še vedno zaprte, močno podrgnemo eno dlan ob drugo. Vroče dlani položimo prek vek tako, da nanje ne pritiskamo, temveč samo zatemnimo prostor nad vekami, prsti so v lasišču. Oči posrkajo toploto vase in se v temi spočijejo. Nazadnje še s konicami prstov nežno pomasiramo veke iz notranjih kotičkov navzven.

Po branju tega članka priporočamo kratek počitek oči – pogled usmerimo skozi okno, če se le da v zelenje.

(Visited 138 times, 1 visits today)