Top 10 spomladanskih živil

25. marca, 2014

Predstavljamo 10 živil, ki bodo prečistila telo zimskih strupov in nas pripravila na pomlad ter na uživanje zdravih obrokov z veliko sadja in zelenjave. Celice bodo tako bolje sprejele vse vitamine in minerale, počutje bo boljše, laže se bomo gibali ter se morda celo izognili spomladanski utrujenosti.

Bistveno je uživanje lahko prebavljive hrane, bogate z vlakninami, vitamini, minerali in klorofilom!

  1. Rdeča pesa – odlična je za prečiščevanje in obnovo jeter. Vsebine namreč pomembne bioaktivne snovi, ki med povečujejo nastajanje encimskih antioksidantov (tistih, ki jih ne moremo dobiti s hrano ali prehranskimi dodatki, temveč nastajajo v telesu).
  2. Zelena – bogata z elektroliti skrbi za zadostno hidracijo in delovanje celic, hkrati je bogata z minerali, ki jih večini primanjkuje, njihova količina v telesu pa se še zmanjšuje z uživanjem ocvrte hrane, sladic, hitre hrane… Telo alkalizira s kalijem, magnezijem, železom in natrijem. Natrij v zeleni je organski in pomaga preprečevati žejo po slanem.
  3. Kivi – bogat z vitaminom C – že en kivi na dan bo pripomogel k zmanjšani utrujenosti.
  4. Regrat – deluje diuretično in je bogat vir vitaminov in rudnin, blagodejno deluje na edvica, jetra in žolč.
  5. Citrusi – dobro znani prečiščevalci telesa delujejo tudi alkalno. Z visoko vsebnostjo vitamina C in drugih antioksidanov ter vlaknin jih moramo nujno vključiti v sakodnevno prehrano. Saj že vemo: najboljša voda zjutraj je tista z limono.
  6. Šparglji – so odličen diuretik, blagodejno vplivajo na vse ledvične in sečne tegobe, čistijo kri, krepijo imunski sistem, pripomorejo pa tudi k znižanju krvnega tlaka in holesterola. Vsebujejo nujno potrebne vitamine B-kompleksa, ogromno količino vitamina A, C in E ter veliko mineralov in mikroelementov. Vsebujejo tudi veliko cinka ter balastnih snovi, ki spodbujajo presnovo in delovanje debelega črevesja.
  7. Kalčki – alfaalfa, fižolovi, brokolijevi – ščitijo pred bakterijami, kot sta salmonela in e.coli, povečujejo raven fenolov, ki pomagajo pri odstranjevanju toksinov in glivičnih obolenj.
  8. Brokoli, cvetača in zelje – vsa zelenjava iz skupine križnic spodbuja encime, ki razstrupljajo jetra, hkrati pa vsebuje veliko vlaknin, ki delujejo kot naravni čistilec prebavnega trakta.
  9. Jabolka – pektin, vodotopna vlaknina, ki jo vsebujejo jabolka, deluje kot čistilec prebavnega trakta in pomaga izločati težke kovine.
  10. Alge – bogate so z minerali in delujejo proti zakisanosti, prav tako pa razstrupljajo jetra in odstranjujejo težke kovine.
(Visited 148 times, 1 visits today)