Slovenske železnice danes začenjajo z zatiranjem rastja – s kemičnimi snovmi

17. maja, 2019

Slovenske železnice so pred dvema dnevoma obvestile osebje in okoliško prebivalstvo, da bodo vršile kemično zatiranje rastja na progah ter postajnih tirih, in sicer od 17. maja do 1. junija – v odvisnosti od vremenskih pogojev, primernih za škropljenje.

Ob tem so priporočili: “Da zavarujete ali odstranite vse organske snovi, domače živali in čebele iz progovnega pasu, da ne bi prišlo do nepotrebnega stika s kemičnim pripravkom.”

“Opozorilo, ki je bilo izdano v preventivne namene je bilo dobronamerno, a žal nerodno napisano in posledično napačno interpretirano,” pa so danes sporočili s Slovenskih železnic. Za nepotrebno vznemirjanje javnosti se opravičujejo.

Ob tem so nam pojasnili, da se škropljenje izvaja usmerjeno v gramozno gredo v širini 6m, oziroma 3m od osi železniškega tira na levo in desno stran. “Nevarnosti za živali v progovnem pasu praktično ni, saj se tam zaradi vibracij in hrupa ne zadržujejo. Poleg tega v progovnem pasu raste plevel, ne cvetoče rastline. In še,  pripravka, ki ju uporabljamo za škropljenje nista nevarna za čebele in druge žuželke,” so danes dodali.

Na vprašanje o tem, katere snovi uporabljajo, so odgovorili, da sta to kemična pripravka, ki sta registrirana in dovoljena za uporabo:

  • Clinic  – aktivna snov: glifosat v obliki izopropilamino soli , ki se uporablja kot neselektivni sistemični herbicid za zatiranje plevela
  • Kyleo – aktivna snov:  2,4-D, glifosat , ki se uporablja kot neselektivni herbicid za zatiranje plevela

“Na letni ravni v povprečju porabimo cca. 11.460 L pripravkov, strošek je okoli 240.000,00 €, dobavitelj obeh pripravkov pa Cinkarna Celje. Strojno zatiranje rastja izvaja SŽ-ŽGP d.d. Ljubljana,” so še povedali na naše vprašanje o tem, kdo in koliko s tem zasluži.

Za konec so še poudarili, da Slovenske železnice pri zatiranju rastja spoštujejo vso potrebno zakonodajo in pravilnike. Prav tako po njihovih besedah intenzivno iščejo rešitve (škropljenje s paro, košnja), ki bi nadomestile kemično zatiranje.


Na Slovenske železnice smo že zjutraj naslovili nekaj vprašanj glede tega, za katere snovi gre, koliko za to zapravijo in ali res ni druge alternative. Ob 14h so nam odgovorili, objavljamo osvežen članek.

(Visited 225 times, 1 visits today)