V okviru Tedna Alpske konvencije je v začetku tega tedna izšla že deveta knjižica Vozni redi v Alpah, ki vsebuje 71 prog avtobusov, vlakov, žičnic in ladij po slovenskih Alpah in tudi preko mej. “Bralcem smo ponudili tudi nabor kolesarskih izposojevalnic in taksi prevozov. Knjižica je tudi letos doživela nadgradnjo – dodali smo namreč 3 žičnice in 4 proge doma in v tujini,” pojasnjujejo na CIPRA Slovenija.
S ciljem trajnostne mobilnosti
Projekt se lahko poleg vsebinskega vidika, ki spodbuja uporabo javnega potniškega prometa, pohvali tudi s tem, da združuje interes 24 različnih partnerjev. “Skupaj sledimo ciljem trajnostne mobilnosti, s katero ustvarjamo pogoje za razvoj zelenega gospodarstva v gorskih območjih. Zavedamo se, da so učinki uporabe trajnostne mobilnosti dolgoročni in vidni šele po daljšem časovnem obdobju,” dodajo na CIPRA Slovenija.
V slovenskem alpskem prostoru po njihovih besedah na žalost še vedno naletimo na slabo povezanost nekaterih območji z javnim potniškim prometom, kot na primer v Kamniško-Savinjskih Alpah. Dejstvo, ki se ga morajo zavedati predvsem akterji in odločevalci na prometnem področju je, da je spreminjanje potovalnih navad dolgotrajen proces, ki mora slediti potrebam lokalnega prebivalstva. Javni potniški promet redko, vendar je ključnega pomena za zeleni razvoj gorskih in drugih območij.
Pomen povezovanja občin
Občine se povezujejo in uvajajo lokalne »hop on – hop off« avtobuse, ki tako lokalnemu prebivalstvu kot turistom olajšajo mobilnost med in znotraj občin. Kljub vloženi energiji in viziji, pa interes občin, domačinov, turističnih delavcev in turistov žal ni dovolj, da bi prebil okostenelost odgovornih deležnikov na državni ravni.” Z našim projektom želimo zato dregniti in spodbuditi sodelovanje različnih vpletenih na vseh ravneh od lokalne do državne ravni,” še dodajajo na CIPRA Slovenija.
Vir: CIPRA Slovenija


