Slovenija globalna pionirka pri zagotavljanju kakovosti na področju glampinga

25. junij, 2018
Foto: Garden village Bled, foto Iztok Medja (www.slovenia.info)

Glamping ali glamurozno kampiranje je eden od hitro rastočih trendov v globalnem turizmu. V zadnjih letih je prišlo do povečanja tako povpraševanja kot ponudbe. Znamka World of Glamping je prva na svetu, ki uvaja segmentacijo in kategorizacijo ponudnikov glamping storitev ter tako na podlagi jasnih in transparentnih kriterijev profesionalno in sistematično ureja to področje. Razveseljivo je dejstvo, da je znamka World of Glamping nastala v Sloveniji, kjer smo danes dobili tudi prva dva kategorizirana glampinga na svetu.

Glamping je zlitje dveh konceptov: glamurja in udobja, kot ju dajejo najboljši hoteli, ter sproščenosti in stika z naravo, kot ju omogoča kampiranje. Sodobnemu popotniku, ki je v nenehnem iskanju posebnih, drugačnih, edinstvenih doživetij, nudi možnost spoznavanja neodkritih kotičkov sveta, oaz sredi množičnega turizma in uživanja v čudoviti naravi, ne da bi se pri tem odrekel svojim običajnim standardom.

Nastala je znamka World of Glamping (W.G.), ki kot prva na svetu na področju glamping turizma posega v trenutne razmere tako v Sloveniji kot v svetu. Znamko W.G. upravlja in zastopa Maja Dimnik, priznana strokovnjakinja na področju glampinga na globalni ravni, projekt pa sta podprla Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo in Slovenska turistična organizacija. Znamka podpira zeleno zgodbo Slovenije.

Znamka W.G. je zasnovana na globalni ravni in deluje na dveh področjih. Kot prvo ureja kriterije na področju produkta glampinga s ciljem jasne kategorizacije različnih tipov ponudnikov glamping nastanitev ter pospeševanja kakovosti ponudbe in storitev. Skupno število vseh kriterijev je 150,  porazdeljeni so v šest kategorij: unikatnost, krajinska arhitektura, trajnostna politika, celotna ponudba, posamične nastanitve in zaposleni.

Kriteriji razporejajo glampinge v tri segmente: scouting, glamping in lodging

Scouting predstavlja nivo kakovosti med kampingom in glampingom. Navkljub višjim standardom ni zasnovan kot arhitekturna celota v stilu resorta, bivalne enote ne vključujejo lastnih sanitarij, luksuzne opreme in dodatne, spremljevalne ponudbe in servisa.
Pri glampingu gre za ekskluzivni butični turizem, kjer so objekti domiselno zasnovani in s svojo unikatnostjo nudijo občutek luksuza in glamurja. Sem sodijo šotori, drevesne hiške, jurte ipd. z bogato dodatno ponudbo in servisom na nivoju luksuznih hotelov, še vedno pa ohranjajo pristen in neposreden stik z naravnim okoljem.
Lodging je v osnovi zasnovan kot glamping s poglavitno razliko v tipu nastanitve, kjer so bivalni objekti fiksno umeščeni v naravno okolje (lodgi, lesene hiške ipd.). Dodatna ponudba in nivo servisa tako po obsegu kot vsebini predstavljata vrhunec luksuza in glamurja.

Novost na svetovnem področju turizma so danes predstavili v Glamping Olimia Adria Village v Podčetrtku, kjer so razglasili tudi rezultate prvega ocenjevanja po kriterijih W.G. na svetu. Glamping Olimia Adria Village je dobil dve oceni, in sicer je del Glamping Šotor S pridobil 4 zvezdice, Glamping Šotor M pa 5. Garden Village Bled je bil ocenjen s 6 zvezdicami.

Zgodovina glampinga

Začetke glampinga nekateri povezujejo z nomadskimi plemeni, ki so ob selitvah iskali in nadgrajevali udobje v šotorih, vendar je do njihove množične uporabe v turistične namene dokazano prihajalo ob prelomu 19. v 20. stoletje, ko je bogatejši sloj iz Evrope in ZDA odhajal v Afriko na safari dogodivščine. Da se ne bi odrekel vsakodnevnemu udobju, so zanj  pripravljali posebne šotore, opremljene s starinskim pohištvom in perzijskimi preprogami.

Izraz glamping pa naj bi bil konstrukt sodobnega časa; uporabljati so ga začeli šele okrog leta 2007, pravi bum tovrstne ponudbe  pa je zaslediti od 2010. V Sloveniji smo prvi glamping dobili leta 2010 z Gozdnimi vilami na Bledu, danes pa se pod tem pojmom trži že vsaj 60 ponudnikov.

 

Vir: MGRT

(Visited 7 times, 1 visits today)