Gibanje v naravi naj postane del vsakdana

20. januarja, 2020
Barbara Rudolf

Redna telesna aktivnost je priporočljiva za vsakega posameznika. Večina ljudi dan preživi v sedečem ali stoječem položaju, na redno fizično aktivnost pa pozabi. V toplejšem obdobju leta je idealna priložnost, da se iz telovadnic in drugih zaprtih prostorov preselimo na prosto, kjer bomo na svežem zraku nadaljevali s športnimi aktivnostmi.

Naj obisk parka in bližnjega hriba ne bo privilegij, vezan le na proste dni. Zavedanje, da je redna športna aktivnost na prostem koristna za naše dobro počutje, naj bo motivacija za več gibanja.

Lucijan Cigale, profesor športne vzgoje, osebni in kondicijski trener ter zagovornik zdravega in aktivnega načina življenja, za prihajajoče daljše in toplejše dni svetuje: »V pomladnih dneh naj postanejo del našega vsakdana krajši ali daljši sprehodi, pohodništvo, hitra hoja, tek, kolesarjenje ali pa kakovostno in aktivno preživljanje prostega časa z najdražjimi med igranjem raznih iger z žogo.« Doda, da ne glede na to, za katero športno aktivnost se odločimo, je pomembno, da nam je ta aktivnost v užitek in da nam predstavlja obliko sprostitve.

Nasveti za začetnike

Zelo pomembno je, da se popolni začetniki športnih aktivnosti lotijo postopoma in brez pretiravanja. Profesor športne vzgoje predlaga, da si za začetek priskrbimo primerna športna oblačila in opremo ter poskrbimo za rednost in doslednost pri katerikoli izmed aktivnosti. Velikokrat se namreč zgodi, da po začetni vnemi motivacija upade in v takšnih primerih se je kot odlična izkazala dodatna in vzajemna motivacija partnerja ali prijatelja, ki prav tako začenja z aktivnostjo.

»Začetniki naj vsaj petkrat tedensko po 30-45 minut namenijo tistim aktivnostim, ki jih veselijo in v katerih uživajo, na začetku pa naj ne pretiravajo z dolžino trajanja in intenzivnostjo ter tako telesu zagotovijo dovolj časa za regeneracijo in telo na morebitne večje napore postopoma prilagodijo,« še pove Cigale.

Športne aktivnosti v naravi zahtevajo več prilagodljivosti

Pogosto slišimo, da je gibanje v naravi bolj zdravo od tistega v zaprtih prostorih, saj izboljša razpoloženje, samozavest, poveča energijo itd. »To seveda drži le v primeru, ko je vrsta gibanja in njena intenzivnost za vadečega primerna, gibanje pa poteka v neokrnjenem naravnem okolju (čist in svež zrak) oziroma čim dlje od dejavnikov, ki nam v vsakdanjem življenju predstavljajo negativen stres,« komentira sogovornik.

Zavedati se moramo, da ima večina športnih aktivnosti na naše zdravje največkrat pozitivne učinke, ob neprevidnosti ali neupoštevanju nasvetov strokovnjakov pa z aktivnostjo lahko sami sebi tudi škodimo. Poleg previdnosti pri izvajanju športnih aktivnosti moramo pozornost posvetiti tudi primernim oblačilom in opremi oziroma zaščiti, saj lahko temperatura, vlaga, sončni žarki, alergije, klopi itd. pokvarijo še tako prijetno aktivnost. Lucijan Cigale še svetuje, da že pred aktivnostjo v naravi poskrbimo za primeren vnos hranil in tekočine, ob načrtovani dolgotrajnejši aktivnosti pa imamo s seboj dovolj tekočine, da jo bomo lahko nadomeščali, in kakšno energijsko ploščico ali nekaj suhega sadja, da bomo telesu zagotovili še dodaten energetski vnos med samo aktivnostjo.

 

 

(Visited 21 times, 1 visits today)